top of page

איך לפרסם, בלי לעצבן, בתקופת הקורונה? ניתוח נתונים מ-140 פרסומות

שיעור החשיפה לפרסומות נשאר זהה, אבל כל היתר – שונה | אחרי שכולנו התגברנו על ההלם, נשמנו עמוק (אבל ממרחק של 2 מ') והסתכלנו מסביב, הגיע הזמן לחזור ולחשוב עסקית. אבל האם פרסום הוא בחירה טובה בכאלו זמנים? עשינו שימוש בנתונים שנאספו ב AdTracker של מכון שילוב ויש לכולנו הרבה דברים ללמוד מהם

כותבת: מיכל אברמוביץ | ההצלחה מתחילה בתוכן

אין סיבה להכחיש או לייפות את המציאות: תקופת הקורונה הנוכחית לא טובה לעסקים. מפרסמים רבים צמצמו את היקפי הפרסום וחלקם עצרו לגמרי את הפעילות השיווקית שלהם.

למשך מספר ימים, חברות גדולות ומבוססות ועסקים קטנים של אדם אחד התנהגו בצורה דומה לנוכח האפוקליפסה שהתרחשה והשתבללו. פרויקטים חדשים הוקפאו, רבים ביקשו ללחוץ על כפתור ה-Pause ולבטל את הדד-ליין הקשוח שהיה לעליית אתרים לאוויר ובגדול מחכים. לחיסון? לתרופה? לחסינות העדר? לא ברור, אבל מה שבטוח הוא שקשה לעשות החלטות יקרות ערך בתקופות חוסר וודאות. במקביל לקשיים, כולנו יודעים שאנשים עדיין מוציאים כסף, צורכים מוצרים ושירותים ושאחרי שהמצב ישתפר, צפויה התעוררות במסחר, שכולנו רוצים לקחת חלק בה ולהיות אלו שנמצאים בראשם של הלקוחות.

לנוכח הבלבול והמציאות שמשתנה לנו מיום ליום, אין כמו נתונים קונקרטיים כדי לעשות החלטות מושכלות. הנתונים של Shiluv I²R מרעננים יותר מקורונה צוננת ביום קיץ חם ומעניקים תובנות שיכולות לסייע לכולנו לפעול בצורה מושכלת.

מה הביצועים של פרסומות בתקופת הקורונה? השאלות שבחרו החוקרים

אז מה עשו החוקרים של שילוב? בגדול, הם רצו לבחון האם הטענה שלצופים "אין סבלנות" לפרסומות נכונה וכדי לבחון את הטענה הזו הם ביצעו שלוש בדיקות:

  • השוואה: החברה בחנה 140 פרסומות והשוותה את הפרסומות מפברואר, לפני תחילת משבר הקורונה, וממרץ

  • בחינה: מהם הביצועים של פרסומות שקשורות לקורונה לעומת כאלו שלא?

  • סקר: סקר צרכנים שבדק את עמדותיהם כלפי פרסום בתקופת הקורונה

המידע מבוסס על בסיס הנתונים AdTracker שבוחן את ביצועי הפרסומות המובילות מידי שבוע וכולל מידע על למעלה מ-600 פרסומות שונות.

מה נשתנה בפרסומות? המצב דווקא השתפר!

בעוד ששיעור החשיפה לפרסומות דומה לפני ואחרי הקורונה, כל היתר השתנה. מה שיפה לראות הוא שחל שיפור במדדים מסוימים:

  • 18% שיפור באמינות הפרסומות

  • 12% שיפור בתחושה החיובית ביחס למותגים שפרסמו

  • 7% שיפור בהעדפה למותגים


האם כדאי לדבר על הקורונה?

מותגים רבים מצאו את עצמם בדילמה: האם לפרסם פרסומות ולשדר "עסקים כרגיל" בעולם משתנה או להתאים את המסרים למצב הנוכחי? הנתונים מראים שאלו שבחרו ב"פרסומות קורונה" הרוויחו:

  • 33% שיפור בחשיפה

  • 9% שיפור באמינות

  • 35% מרגשות יותר

אם לא מספיקה לכם החשיפה המוגברת והתגובה החיוביות של הצרכנים, קחו גם בחשבון שהפרסומות שהותאמו לקורונה נתפסו כ-27% פחות מעצבנות.

אם אתם עדיין מתלבטים, אני כאן כדי לומר – הגיע הזמן להפסיק להתלבט ולהתחיל לתקשר. 48% מהצרכנים סבורים שחשוב מאוד שהמותגים ישמרו איתם על קשר בתקופה הזו. אז אולי קמפיין פרסומי מקיף הוא לא התשובה, אבל פוסט שמתייחס למצב, מאמר באתר או אולי סטורי רלוונטי יכולים לשפר את הקשר שלכם עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם.


 

את הפוסט כתבה מיכל אברמוביץ, כותבת תוכן שיווקי שכותבת מאמרים, פוסטים ואתרים שלמים לארגונים מובילים לצד עסקים שחשוב להם ליצור תוכן בדיגיטל. למיכל ניסיון של מעל לעשור בכתיבת תוכן שיווקי וגם בימי הקורונה היא מאמינה: "עסק, ארגון או עמותה, לקול שלך מגיע להישמע".

צילום: מיכל דרעי וימן

279 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page